måndag 6 januari 2014

Nytt år, nya tag


Eftersom jag inte varit inne här på flera månader tänkte jag att jag ska börja om på nytt och faktiskt uppdatera bloggen minst 1 ggn i veckan. Kul att skriva av sig ibland ju, även om jag ofta glömmer eller inte har tid, men lovar att göra mitt bästa för att komma ihåg. :)

Så, jag och Patrik var ju hem en vecka över jul och hälsade på familjer och vänner. Det var en underbar, men alldeles för kort vecka, önskar verkligen vi kunde stannat längre, nästa gång lovar jag att vi stannar två veckor, om det inte är så att vi hinner flytta hem innan nästa besök.


Från Edmonton blev det en mellanlandning i London, en otroligt turbulent sådan, jag har flugit en hel del och aldrig varit med om ett plan som skakat så rejält, var lite som taget ur en film. Men vi kom ner säkert, även om vissa av passagerarna verkade tro annat en stund.

Vi sov hos pappa natten till julafton då vi skulle fira jul hos honom. Blev god julmat och Kalle Anka kl 15:00, som jag längtat, även som vuxen måste jag ha det för att få in en riktig julkänsla. Sen kom tomten och delade ut julklappar och efter det blev det julklappsutdelning, småkusinerna hjälpte till, tyckte de iallafall. Blev mest att de letade upp paket till sig själva hehe
Vi spelade "Så ska det låta" med julsånger, mitt lag vann, jag och faster Sandra var glödheta!
Kom på såhär på efterhand att jag ju aldrig fick någon tomtegröt när jag var hemma, menmen..
Juldagen/Patriks födelsedag firades hemma hos Patriks "farmor" m familj med mat, musik och julklappar. 
Annandag jul åkte vi hem till mamma och hälsade på, så kul att få träffa alla igen, vovsingarna också. Nelly verkade riktigt glad över att se mig och lät mig inte riktigt gå, mkt kramar och klappandes. Fick god mat också som mamma lagat, sen gav vi dem lite julklappar. Mormor och morfar fick äntligen sitt efterlängtade kort på oss som de frågat efter så länge. :)
27 december fikade vi med Emelie, Hanna, Helena och Robin, saknat ER så! På kvällen blev det middag på Meza och Millner's hakade på också samt Nisse och Sara. Mycket gott och trevligt var det :)
28 december åkte vi till Stockholm, först till Ropsten för att hälsa på Patriks barndomskompis och hans barn, sen till Farsta för att hälsa på Jimbo en snabbis innan det blev tillbaka in till stan för att äta grekiskt med några av Patriks gamla jobbarkompisar, alltid lika trevligt.

29 december, sista dagen blev det först fika på stan med Camilla & Patrik och deras lilla Lithea, så himla söt var hon och så kul att se er igen! Efteråt fick det bli turboshopping inne på New Yorker innan det var dags för fika igen med Markus och Angel (innan dess slängde Patrik även i sig sin efterlängtade kebabtallrik).
Kl 19:00 var det äntligen dags för oss att möta upp familjerna igen på Basilico för hejdå-middag, vad passar väl bättre än att äta på vår favoritrestaurang med våra favoritpersoner?
Det var ett alldeles perfekt avslut på vår lilla resa måste jag säga, så tacksam att vi fick träffa Er alla igen, efter 1.5 år! Tiden har gått fort men det har känts av till och från att man inte träffat er på ett tag, eftersom vi båda är vana med att träffa er alla nästan 1 gång i veckan annars.

Flygresan hem gick bra, två mellanlandningar men blev bara av flyget och på nästa så märktes knappt av.

Med denna lycka och kärlek påbörjar jag
det nya året med ny energi och nya mål.
Älskar er Alla! <3 font="">

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar