söndag 9 juni 2013

Helgen

Insåg att jag inte skrivit på väldigt länge här. Varit mkt på jobbet med att försöka hitta nya deltidare samt skiftansvarig då folk slutat men vi har anställt tre nya deltidare, två av dem har jobbat några dar redan och är riktigt duktiga. Igår morse när jag var hos frisören fick jag dessutom sms från min distriktschef att han har hittat en Assistant manager till mig och hon börjar idag (söndag). Äntligen! :)
Jag fixade utväxten och gjorde hela mitt hår ljusare hos frisören, älskar resultatet!
Vad tycker ni?

Igår skulle vi på partaj med Liz och Rion samt några andra, då Liz fyllde år förra helgen och hennes kompis fyller år nästa så hade de fest ihop. Vi hade över Liz och Rion på en flaska rött och snacks här hemma först, Liz råkade droppa rödvin på vår matta men Efter lite gpoglande hittade vi att bakpulver och vatten är jättebra för att få bort vin. Sagt och gjort vi blötte ner fläckarna med vatten och gnuggade in bakpulvret, skulle bli lite kletigt för att det ska funka. När vi kom hem inatt inspekterade jag det och det ser ut som att fläckarna är borta, otroligt :D
Det vita är bakpulver, ska dammsuga upp det. Men igår var där fem röda prickar.


Hursomhaver, vi tog en taxi till Downtown för att mötas upp på en restaurang som heter Mrkt, såg ut som en bastu men var mysigt och trevligt. Tyvärr märkte Vi att maten de hade var väldigt små portioner, synd få vi alla hade väntat med att äta, så vi var rätt hungriga. Vi beställde 4 varsina rätter och delade på dem, otroligt gott var det även om det var lite mat för mycket pengar.

Efteråt gick vi ner till puben under för att dansa lite, helt fel musik så de flesta av oss beställde något att dricka och satt och pratade istället. Kvällen var riktigt trevlig och vi kom hem vid 02.00.

Jag fick feberfrossa utan feber och den sitter fortfarande i så antar att jag har en förkylning som är påväg att bryta ut..
Annars är det bra med oss, Patrik är köar med sina hektiska veckor på jobbet så de har gett deras team måndag och tisdag ledigt, skönt för dem att få vila upp sig lite :)

Hur har allas helg varit? Ser ut som att sommaren är där på riktigt nu :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar