torsdag 26 juli 2012

Jobba


Igår var första dagen på nya jobbet för mig, började 17.oo och jobbade till stängning 21.oo. Fick hjälpa till att lägga upp kläder på killavdelningen samt se till att hålla det snyggt på hyllorna och hälsa på gästerna. Älskling kom förbi med middag till mig också, så himla snäll! Vid stängning fick jag hjälpa till att räkna kassan, ett riktigt kul pass faktiskt :) Påväg hem fick jag beröm av chefen, att det hade varit ett riktigt bra första pass.
Samtidigt som jag åkte till jobbet åkte Patrik till nya lägenheten för att ta emot nycklarna, yey! :D


Idag började jag kl 15.oo, jag fick ha hand om provrummen och bakre delen av butiken helt själv. När jag säger "ha hand om provrummen" så menar jag, låsa upp dem och räkna hur många plagg kunden har med sig, hänga upp en lapp med antal på handtaget, kolla hur det går för dem och om de behöver hjälp samt kolla så rummet är tomt på kläder när de är klara. Det gick fint, gick i vågor, ibland var det riktigt många kunder samtidigt och vissa stunder inga alls. Jag packade samtidigt upp nya kläder och hängde upp dem samt höll snyggt runtom, ännu ett lyckat pass :)
Slutade 19.oo så Patrik kom och hämtade mig så åkte vi till IKEA för att köpa sängram, säng, skrivbord och bokhylla. Detta får vi hemlevererat till nya lägenheten imorgon! Hittade även en fin soffa därinne som vi glömde bort att köpa, så Patrik ska ringa imorgon och kolla om han kan köpa den på internet och lägga till den i leveransen hem, håll tummarna!
Till sängen köpte vi en "grund" som höjer upp madrassen en bra bit, snyggare så ;) Samt att soffan är mycket mörkare än på bilden, men här är iallafall möblerna vi ska ha.

Nu saknas, till att börja med, bara tv-bord till vardagsrummet och byrå till sovrummet. Tv ska vi köpa imorgon, en skitsnygg Samsung. Bild kommer.

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar