måndag 7 maj 2012

Vänskap

Riktig vänskap..
Sån där speciell vänskap som är svår att hitta
men underbar när man väl har den.
När man kan ringa varandra i tid och otid, när man har telefonsamtal som varar bara några sekunder eller flera timmar.
När man kan prata om allt mellan himmel och jord, när man ligger på gräsmattan brevid varandra och tittar på moln som bildar olika figurer, när man kan hålla hand och kramas och ta 1000 roliga bilder och vara galna tillsammans.
När man sover över hos varandra och dricker vin och äter frukt med chokladfondue i pyjamas, har kuddkrig och pratar drömmar och flätar håret på varandra och målar varandras naglar. 
När man brister ut i gapskratt bara av att titta på varandra, när man plockar blommor eller bär ute i skogen, springer barfota på ängarna, har vattenkrig och går långa nattpromenader.
När man, bara av att titta på den andre, vet vad denne tänker, när man kan sitta tysta i en halv evighet utan att den pinsamma tystnaden kommer krypandes.
När man vet att den andre finns där, alltid, oavsett hur långt ifrån varandra man är eller hur länge man är ifrån varandra.
När det känns som det var igår man sågs även om det kan ha gått en dag, en månad eller ett år.
När man vet att vad det än gäller, glädje eller sorg,
så ställer den andre upp för en, i vått och torrt.

Sådan vänskap vill jag ha,
jag avundas alla er där ute som har den.

Nu menar jag inte att jag inte har några vänner,
för det har jag absolut och dom är underbara.
Men jag saknar denna typ av vänskap, har nog aldrig riktigt
haft den och drömmer dagligen om den.
En stjärnsyster.

4 kommentarer:

  1. sv; jasså! :) ja det kommer upp riktigt bra erbjudanden lite titt som tätt!

    Tack :) det ska nog bli skitbra, fick dock inte tid förrän om två månader :S men men..

    SvaraRadera