måndag 7 maj 2012

Helgen

Vad har ni gjort i helgen?

I fredags hade jag hoppats på fint väder då jag och syster skulle suttit i stadsparken och druckit bubbel, men det började ju regna, så vi bestämde att vara hemma hos mig istället. Så syrran köpte med sig 2 cheeseburgare och jag en Cupido-sallad och traskade hem till mig. Blev först bubbel och lite yatzy, sen tvingade vi hem Patrik och Markus hit också. Vattenpipa, dricka och familjegeni blev det då, en riktigt lyckad kväll!

I lördags var vi rätt sega med att gå upp, blev ju rätt sent i fredags. Så Patrik drog till jobbet och jag tvingade mig själv att räkna lite matte, ligger ju så mkt efter ;( Sen bestämde vi oss för att cykla till Basilico för att äta. Våran favoritrestaurang så måste ju passa på innan vi flyttar. 
För Patrik blev det i vanlig ordning en Basilico-pizza och jag testade faktiskt på en jag med idag, fast det blev en Il Tagliere, riktigt mumsig den också!

Vi cyklade hem igen straxt efter 22.oo. Bara några 100 meter hemifrån så fastnade det nån metallbit i kedjan på Patriks cykel så det tog tvärstopp för honom och han voltade av cykeln. Stackars min älskling hade rätt hög fart och stod upp när det hände, så han tog emot hela sin kroppsvikt med höger knä. Som tur var är det det enda som blev skadat, men det rätt rejält :(

!!! Varning för starka bilder !!!

Såhär såg det ut när vi kom hem och skulle tvätta rent det:
Ser ju ut att vara ett stort sår mitt på knät och sen rejäla blåmärken på resterande ställen. Jag smsade mamma och frågade om det var något mer vi kunde göra än att skölja av och plocka ur stenarna. Hon jobbade natt så hon kom förbi med ambulansen och gav oss lite koksalt, kompresser och bandage så vi kunde göra rent det mer samt sa att vi borde åka till Närakuten imorgon och göra rent ordentligt osv. Så det gjorde vi. 

Då hade ju dock kompresserna fastnat i det torkade blodet och såren så stackars älskling hade jätteont när sjuksköterskan tog av det. Hon tvättade rent det igen med koksalt och tog bort lite smuts, så här såg det ut då:
Så det som i lördags såg ut som blåmärken hade igår blivit till ytliga sår. Gör ju ont så fort han försöker röra på det så blir ju ännu värre när någon trycker och känner. Men sjuksköterskan la på nytt skydd och kompresser som ska sitta några dagar innan det är dags att byta, hon klassade det som första gradens brännskada. Kommer ta några veckor att läka, stackars älskling!

Efteråt gick han till jobbet och jag mötte upp Emelie på stan för att ta en glass. Sen bestämde vi oss för att köpa jordgubbar och gå förbi Patrik på jobbet och bjuda på gubbarna. 
Så blev jordgubbar på deras takterrass en stund innan vi spelade flipper och slutligen var det dags att gå hem. Jag och älskling köpte med oss sushi hem från Ayakos som vi åt samtidigt som vi tittade på "Morden i Midsommer" :) Mysig söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar