tisdag 24 april 2012

Barnvakt

Idag har jag passat mina småsyskon igen. Först var jag till gränby och köpte ett "Good Work(s)"-armband för presentkortet jag fick av jobbet. Efter cykelturen hit hämtade jag Olle på förskolan, han fick sitta på pakethållaren på vägen hem (jag rullade cykeln). Jenny var hemma redan, hon gick direkt från skolan.
Det blev hamburgare till middag, mums! Efter det fixade jag Jennys naglar igen, jag blev inte lika nöjd denna gång men hon gillade dem och det är ju det som räknas :)
Hade lovat Olle att de skulle få glass efter maten, så det fick dom. De tog en varsin Magnum och jag tog en Sandwich och en kaffe ;)
Sen var det Dags för Olle att lägga sig, låg och mös med honom en stund. Pappa och Lena kom hem strax innan det var Jenny tur för sängen.
Jag har suttit vaken ett tag och räknat matte C efter att alla andra somnat. Sover kvar här så slipper jag cykla hem i kolsvart mörker. Imorn blir det upp tidigt och äta frukost med dem :)
Nu är det min tur att sova, fick ett Bamse-örngott, tror det var med flit Lena valde det, som den Bamsefantast jag är ;)
Hoppas alla har haft en toppendag!

1 kommentar:

  1. ja, den lossnade för typ.. 3 veckor sedan eller så! har inte haft tid att fixa det fören nu, får se hur länge det sitter denna gång ;)

    Hihi sött örngott :)

    SvaraRadera