lördag 3 mars 2012

Konsert och Struliga Järnvägar..

Igår, fredag, åkte jag och älskling till Stockholm för att gå på Justice-konsert tillsammans med Victor och Kenneth. Var riktigt bra faktiskt, nice musik och galet mkt folk.
*Vi var på Annexet, alltså helt säkra från raset som skedde inne på Globen*

Efter konserten så åkte vi tillbaka till Gamla Stan och gick in på någon bar som höll till nere i en stenkällare, utpyntad med yxor och sköldar, medeltiden ungefär. Var rätt mysigt, men annorlunda.

Efter en riktigt lyckad kväll med bra musik, gott att dricka och trevligt sällskap gick vi tillbaka till hotellrummet på First Hotel Reisen, som vi hade uppgraderat till ett Deluxe rum. Så vi hade egen bastu och jacuzzi. Så himla härligt när man kommer in från kylan. Det blev först basta en stund och sedan vitt vin och bubbelbad i jacuzzin! Mysigt värre!

-------------------------------------------------------------------------------------------
Idag blev det en liten tur på stan innan vi skulle åka hem.. och vilket kaos!
Som alltid så funkar bara 1 av 4 biljettautomater, kön var ASLÅNG. Säkert 90% av alla som skulle med tåget stod och ville köpa biljett. Patrik sa att om han tar plats på tåget så går jag in till SJ Resecenter och köper i automaterna där, sagt och gjort .Jag lobbar över till andra sidan stationen och ställe mig i kö där, när klockan är 17.09 är det äntligen min tur att få köpa biljett (Tåget skulle gå 17.11). Aldrig varit med om segare biljettautomat, men men.. Lagen om alltings jävlighet. När jag väl fick biljetterna så kutade jag igenom stationen, tror det gick på 2 sekunder, bara för att mötas av rumpan på tåget som har börjat rulla ut från perrongen. Så kvar står jag med två biljetter i handen och på tåget sitter min sambo, utan biljett.. Inte mycket att göra förutom att svära en liten stund och sparka in foten i en stenvägg. Gick tillbaka till resecentret och fick tack och lov biljetterna reklamerade. Sen var det bara att sätta sig och vänta på nästa tåg.

Följ min blogg med Bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar