fredag 28 december 2012

Snart dags för nytt år

Har alla haft en fin jul?


Vi hade lite mys här hemma på julafton, var till IKEA på dagen för att köpa glögg och julmust, tyvärr var julmusten slutsåld, men vi tog de sista 3 flaskorna glögg och Patrik fick även senapsill.


På kvällen lagade vi gryta och tog det lugnt i soffan, mysigt, även om det var lite konstigt utan familj och traditionellt julfirande. Patrik blev glad för sina julklappar (Puh, kan andas ut. Alltid så svårt att köpa till honom) och jag blev jättenöjd också. Fick jättefina silverörhängen, en söt älg och bidrag till ny mobil. :)
Tack så jättemycket mamma, pappa, Mormor & Morfar samt Patrik för julklappspengar, äntligen har jag fått en ny mobil. Det behövdes verkligen, då den jag har lever sitt eget liv som jag inte samtycker med..



På juldagen var vi överbjudna till Patriks kollega Rion (uttalas Ryan) och hans fru och 6-månadersbebis. Var riktigt mysigt med god mat och massa prat, jag blev bästa vän med Lilia (bebisen) också hihi
I Kanada äter man kalkon till julen. Vet inte om de har några direkta traditioner som vi har med tv-tittande osv, inget vi märkte av iallafall.

I onsdags var det Boxing Day, då alla butiker börjar med vad som kan motsvaras som mellandagsrea. Var galet med kunder i butiken, glad alla anställda jobbade. Var skoj även om det var mycket att göra, men tiden gick sjukt fort. Var dock lagom trött när jag kom hem, jobbade 06.00-19.00 och hade fått 4 timmars sömn bara så tror jag höll mig vaken 1,5 timme efter att jag kom hem sen slocknade jag i soffan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar