onsdag 20 juni 2012

Sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne


Idag har det ju varit en helt underbar sommardag!

Började dagen med att gå upp 09.15 för att fixa mig inför dagen, duscha, sminka mig, fläta luggen osv. Satte på mig en svart klänning jag köpte i Dominikanska Republiken, sån typiskt utlandsklänning med lite blommor och fransar på.
Klockan 10.30 cyklade jag till Konditoriet vid Branting för att äta hejdåfrukost med Janie, mysigt att sitta ute i solen! Jag tog en salami & brieostmacka samt en latte, mums!


Efter det åkte jag hem igen för att boka tvättid och sen ner på stan, blev att köpa en ny jeansklänning så jag kunde byta från min svarta som var för varm. Så går det när man tydligen BARA sparat SVARTA kläder för sista veckan hemma, allt annat är nerpackat i kartonger på väg till Kanada.. Suck..

Mötte upp Tess, som jag inte träffat sen jag kom hem från Filippinerna, galet! Vi tog en liten fika på Espresso House uteservering, självklart i solen. Satt där en stund innan vi tog en vända i butikerna, sen var det dags för henne att gå till jobbet. Kul att jag hann träffa henne innan vi åker :)

Hem och hämta 2 kassar med kläder som Ylva & Bella skulle få av mig, sånt jag inte använder längre. Hoppas det är något däri som de gillar!

17.30 åkte jag, Patrik, hans syster och svärmor med man hem till mamma för att äta och umgås, så mamma och patriks mamma fick träffas också. Var trevligt och pajerna var riktigt goda! Vi hann även förbi mormor och morfar för att säga hejdå till dem. 

Detta är verkligen på riktigt, det är 6 dagar kvar innan vi sitter på planet. Kommer sakna alla här hemma sjukt mycket, men samtidigt tror jag att det kommer bli en riktig häftig upplevelse!

1 kommentar:

  1. vad roligt :D vad ska ni göra i Kanada och hur länge blir ni borta? kram

    SvaraRadera