söndag 29 april 2012

Helgen

Så ska vi se... vad har jag gjort i helgen?

Fredag:
Idag var det gym vid lunch som gällde, sen satt jag bara hemma och tog det lungt under dagen. Vid 19.oo cyklade jag till Patriks jobb för att ansluta mig till honom och lite grabbar för att röra oss mot Bullitt där de åt hamburgare (jag hade ätit tonfiskröra hemma innan) och jag tog en liten sallad, trevligt och gott! Klockan 21.oo var det dags för bio, vi tittade på "The Avengers 3D". Tyckte den var riktigt bra, bra humor, bra action osv!

Lördag:
Gick upp runt lunch idag, när Patrik hade duschat frågade han mig om jag inte kunde göra nåt litet till frukost, men vi hade verkligen inget hemma. Sa att han kunde få kaviarmacka utan macka, eller oboy utan mjölk och oboy, eller fil och flingor utan fil. Så vi cyklade vi till svärmors affär för att låna hennes bil så vi kunde åka och handla, började med lunch på IKEA, blev köttbullar, mums!
Sen in på CityGross och trängas med resten av Uppsala som skulle ha mat. Först träffade vi på Christer och Lena (pappas morbror), sen även Nisse och när vi hade handlat klart och skulle betala ropade Linda O på mig på andra sidan hehe Jag kostade på mig en ny ögonskugga, behövde lite nya färger kände jag, och den kostade bara 90:-
Efter att vi handlat klart och lämnat allt hemma gick vi till Årummet med Markus för att fika, blev blåbärspaj och kaffe för min del. Satt ute i solen, riktigt skönt! Sen var det dags att dra hem, var hemma 19.oo och då kom jag på att jag ju behövde hämta ner Helenas resväska samt min minigrill, tror jag letade i 45 min efter den förbenade grillen! Men hittade massa annat under tiden, filtar till måndag, nya disktrasor osv ^^ Tillslut så dök den upp, låg i källaren. Så lite panikartat tvättade jag rent den och sen in i duschen och sminka mig innan det bar av hem till Helena för vinkväll med tjejerna, riktigt mysigt var det!



När jag kom hem, straxt efter o1.oo så var Markus och Tor fortfarande kvar med Patrik, så hann umgås lite med dem också. När dom hade gått blev det nudlar sen sova.

Söndag:
Idag har jag städat lite hemma samt ägnat minst 3 timmar åt att leta efter min volymtång, blev 2 varv på vinden, källaren och lägenheten utan resultat, började tro att jag lånat ut den till någon men glömt bort, men så när jag skulle fixa Patriks strumpor så dök den upp, mitt bland dem! Yey!
Så då kunde jag cykla till Gränby för att inhandla det sista inför imorgon, blev halloumi, majskolvar, lantchips, vindruvor, marshmallows, plastbestick och plastglas. Nu på kvällen har jag bara tagit det lugnt i soffan med Patrik, vi har tittat på ett nytt avsnitt av "Game of Thrones".

Nu blir det sova så man är utvilad inför morgondagens festligheter, Natti natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar